Szkoła Podstawowa nr 2
imienia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Sułkowicach

wycieczka IIb i IIc

„Warszawa da się lubić...”

W dniach od 9 do 11 maja 2016 roku uczniowie naszej klasy: 2b wraz z uczniami klasy 2c i trzema koleżankami z 2d uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Nad naszym bezpieczeństwem czuwali opiekunowie: mgr Ewa Walczyk, mgr Beata Drabik, mgr Katarzyna Tyrpa oraz mgr Marceli Pacut.

Wyruszyliśmy wczesnym rankiem, by około południa być na miejscu. Stolica przywitała nas przepiękną pogodą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu w Wilanowie, a następnie udaliśmy się na Cmentarz Wojskowy na Powązkach, gdzie spoczywa wielu sławnych Polaków. Byliśmy m.in. przy grobach Aleksandra Kamińskiego i bohaterów „Kamieni na szaniec”: „Rudego”, „Alka” i „Zośki”. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Tu mogliśmy poczuć atmosferę sierpnia i września 1944 r. Wieczorem dotarliśmy do miejsca naszego zakwaterowania. Ośrodek był nieco oddalony od Warszawy, ale położony w malowniczym miejscu, w środku lasu. Na jego terenie do naszej dyspozycji boiska sportowe, ścieżki spacerowe, miejsce do grillowania. Wieczór miał zdecydowanie charakter integracyjny. Nazajutrz, po śniadaniu znowu wyruszyliśmy do Warszawy. Naszym celem na początek było Stare Miasto (Barbakan, Katedra, Rynek, Kolumna Zygmunta, pomnik Syrenki, Pałac Prezydencki, Plac Piłsudskiego). Byliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza, a także zobaczyliśmy pomnik Małego Powstańca i poznaliśmy jego historię. Na koniec wielka atrakcja: zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Po powrocie do ośrodka i obiadokolacji niektórzy zagrali w piłkę nożną, inni w siatkową, część spacerowała po ścieżkach sosnowego lasu. Późnym wieczorem urządziliśmy sobie wspólne pieczenie kiełbasek na ognisku. Było wesoło, a nasz talent wokalny- zdaniem opiekunów- godny podziwu. W trzecim dniu wycieczki metrem dojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki i wyjechaliśmy na XXX piętro, żeby być bliżej nieba i podziwiać przepiękną panoramę miasta. Aż trudno uwierzyć, że Warszawa w czasie wojny była niemalże zrównana z ziemią. Następnie, przechodząc koło Belwederu, udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego. Ostatnim punktem wycieczki był Stadion Narodowy. Mogliśmy zobaczyć go z bliska, a chętni zasiedli na trybunach. W tym momencie w Warszawie nagle zmieniła się pogoda. To chyba tak na nasze pożegnanie. Stolicę opuszczaliśmy w strugach deszczu.

Wycieczka była bardzo udana i z pewnością będziemy ją długo wspominać. Zobaczyliśmy w Warszawie wiele atrakcyjnych miejsc, zabytków. Mieliśmy wspaniałych przewodników, od których dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek z przeszłości stolicy. Pewnie wielu z nas tam jeszcze powróci...