Szkoła Podstawowa nr 2
imienia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Sułkowicach

wycieczka do Wiednia i Pragi

Reminiscencje z wycieczki do Wiednia i Pragi

W dniu 9.05.2016 r. o godzinie 5.30 odbyła się zbiórka na parkingu przy Gimnazjum im. Stefana kard. Wyszyńskiego. Ale nie była to zwykła zbiórka- to była senna zbiórka. Mimo, iż senna to jednak ekscytująca. 30 uczniów, 4 opiekunów i tydzień w obcym kraju.
Ja osobiście byłam bardzo rozbudzona (jako jedna z nielicznych). Do tej pory „sama” opuszczałam dom najwyżej na dwa dni!, i do tego nigdy nie byłam bez rodziców za granicą!

Pierwszym obejrzanym przez nas miejscem było Muzeum Historii Naturalnej w Wiedniu. Był to piękny budynek wzniesiony w stylu historycznym w 1876 r. Urzekła mnie niesamowita atmosfera tego miejsca- choć eksponaty przekazywały nam tak wiele informacji zdawało się czuć otaczającą nas zewsząd tajemniczość. W środku znajdowało się mnóstwo ciekawych okazów zwierząt. Od szkieletów dinozaurów, poprzez wodne ”potwory”, po współcześnie żyjące małe myszki i ogromne żyrafy z długimi szyjami.

Następnie zwiedziliśmy Cesarski Skarbiec Habsburgów i to właśnie tam, pierwszy raz spotkaliśmy piękną i urzekającą Sissi, która towarzyszyła nam aż do wyjazdu z Wiednia.

W drugim dniu (10.05.2016) oprowadzono nas po Muzeum Historii Sztuki oraz ku naszej wielkiej uciesze zobaczyliśmy wiele z najpiękniejszych miejsc w całym Wiedniu (był to objazd tzw. Ringiem), ale na największą atrakcję czas przyszedł dopiero wieczorem. Prater- miejsce zabawy, śmiechu i radosnych krzyków (jest to park rozrywki, coś w rodzaju Disneyland’u). Chyba nie było wśród nas osoby, której się tam nie podobało. Pewnie dlatego, że było po prostu świetnie! Mnóstwo atrakcji, słodkości, znajomi z klasy i nie tylko oraz dużo (!) śmiechu.

Trzeci dzień (11.05.2016) - zwiedzanie rezydencji letniej Habsburgów, czyli Schönbrunnu i jego ogrodów. Dla mnie najpiękniejsze i zarazem bardzo nietypowe (?) były sztuczne ruiny świątyni greckiej, a także fontanny. Przedstawiały one boga i pana mórz – Posejdona z trójzębem w ręku. Potem była już tylko długa podróż i dojazd do Pragi.

W czwartym dniu (12.05.2016), choć mogło się wydawać zupełnie inaczej, mieliśmy jeszcze więcej energii. Zobaczyliśmy m.in. Hradczany (czyli klasztor na Strahowie, Zamek, Złotą uliczkę oraz Katedrę). Zanim weszliśmy na Most Karola, pan przewodnik opowiedział nam o nim bardzo ciekawą legendę, a mianowicie o tym, jak to w nocy wszystkie posągi świętych (w tym polskiego świętego Stanisława Kostki) ożywają i próbują ze sobą porozmawiać. Niestety jest to praktycznie niemożliwe, bo są oni z wielu różnych części świata i mówią różnymi językami. Wieczorem tego samego dnia, już po zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się na Kriżikowe Fontanny na spektakl pt. „ Światło, woda, dźwięk” (który według mnie był genialny).

W piątek (13.05.2016) musieliśmy wstać z samego rana. Na szczęście opłaciło nam się to, bo mogliśmy zobaczyć wiele pięknych zwierząt, takich jak zebry czy lwy, przechadzających się swobodnie wokół nas. Później czekała na nas już tylko droga powrotna do domu. Wszyscy wróciliśmy cali i zdrowi, z wielkimi uśmiechami na twarzach.
Mam nadzieję, że będę miała okazję wybrać się na podobną wycieczkę. To już była trzecia wycieczka po Londynie i Madrycie.

Barbara Żurek

kl. Ia

Wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzania malowniczego Wiednia, który urzekł mnie swoimi zabytkami. Wiedeń to piękne miasto, które pozytywnie mnie zaskoczyło, ma ono długą listę miejsc, które warto zobaczyć. Każdy na pewno znajdzie tu coś dla siebie. Mnie osobiście do gustu najbardziej przypadł Schönbrunn czyli pałac, dawna letnia rezydencja rodziny cesarskiej, piękne ogrody i fontanny. Następnie przejechaliśmy do Pragi, stolicy Czech, która również bardzo mi się spodobała. Najbardziej zachwycił mnie Most Karola - łączy on dwa brzegi rzeki Wełtawy. Na moście było wiele stoisk, z pięknymi pamiątkami, które można było sobie kupić. Ta wycieczka to była świetna przygoda, zobaczyliśmy coś nowego. Na pewno jeszcze tam wrócę. To było wspaniałe przeżycie na długo go zapamiętam.

Magdalena Ślusarz

W dniach 9-13 maja odbyła się wycieczka do Wiednia i Pragi. Podczas jazdy autokarem, w którym przebywaliśmy dużo czasu, oglądaliśmy różne ciekawe filmy oraz śpiewaliśmy piosenki, atmosfera była bardzo miła. Z atrakcji, które mieliśmy zorganizowane najbardziej przypadły mi do gustu fontanny, które tańczyły w rytm znanych nam piosenek, jedna z nich była autorstwa Jennifer Lopez nosiła ona tytuł „ On the floor”. W tej wycieczce podobał mi się również wyjazd do parku rozrywki znanego także z nazwy Prater. Tam mieliśmy dużo ciekawych atrakcji m.in. jazdę go-kardami, risenrad, sombrero, megablitz i dom strachu. Wiele czasu spędziliśmy na zakupach, co mi się podobało w sklepach można było kupić wiele różnorodnych pamiątek. Według mnie wycieczka należała do jednych z najfajniejszych wyjazdów, na których byłam. Na niej mogliśmy odpocząć, ale także wywieźliśmy z niej trochę wiedzy o tych pięknych malowniczych miastach. Chciałabym jeszcze pojechać na niejedną taką wycieczkę.

Eliza Sitarz

kl. I c

W maju odbyła się tygodniowa wycieczka do Pragi i Wiednia. W autokarze oglądaliśmy filmy i śpiewaliśmy piosenki. Ogólnie było bardzo miło. Atrakcje, które zostały dla nas zorganizowane, również bardzo mi się podobały. Były np. fontanny, które „tańczyły” w rytm muzyki, park rozrywki, w którym obowiązkowo musiałam pójść na wszystkie możliwe rozrywki! Były tam m.in. Go- kart, sombrero, ogromne rolercoster’y oraz dom strachu. Bardzo dużo czasu spędziliśmy również w muzeach i przechadzając się po malowniczych uliczkach Wiednia i Pragi. Mieliśmy również do dyspozycji czas wolny, podczas którego była możliwość zakupu pamiątek oraz czegoś do jedzenia. Na koniec naszego pobytu pojechaliśmy do zoo, w którym spędziliśmy ostatnie godziny naszego pobytu w Pradze.

Moim zdaniem warto było pojechać na tę wycieczkę. Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy. Chciałabym, aby każda wycieczka taka właśnie była!

Wiktoria Nawrocka

kl. I c

Na wycieczce do Wiednia i Pragi podobało nam się zagłębienie w historii w ciekawy sposób. Krótkie lekcje historii przeplatały się z rozrywką. Na pewno w naszej pamięci pozostanie odwiedzenie ogromnego parku rozrywki w Wiedniu- Prateru. Mimo napiętego programu zwiedzania, znalazł się czas na zakupy i odpoczynek. Oba miasta i atmosfera, która towarzyszyła nam przez cały wyjazd, bardzo się nam podobały. Gdybyśmy miały okazję, z pewnością powtórzyłybyśmy tę wycieczkę jeszcze raz. Bardzo dziękujemy.

Alicja Babiak

Zuzanna Sroka

Izabela Kęćko kl.III a

W dniach od 9.05.2016 r. do 13.05.2016 r. odbyła się wycieczka do Austrii i Czech. W Austrii byliśmy od 9.05 do 11.05 w stolicy Wiedeń. Zwiedzaliśmy tam różne muzea i pałace. Wyjeżdżając z Wiednia widzieliśmy piękny senat zbudowany na wzór świątyni greckiej. W Pradze byliśmy od 11.05 do 13.05. Tam zwiedzaliśmy stare miasto oraz kilka zabytków. Wieczorem 12.05 byliśmy na spektaklu „Światło i dźwięk”. Wycieczka bardzo mi się podobała. Moją uwagę najbardziej przykuł Wiedeń.