Szkoła Podstawowa nr 2
imienia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Sułkowicach

Z Patronami Światowych Dni Młodzieży

Z Patronami Światowych Dni Młodzieży.

Światowe dni już za kilka tygodni, wszyscy zatem w sposób szczególny przygotowujemy się do tego wydarzenia. Jedną z form tego przygotowania była pielgrzymka gimnazjalistów z klas III w dniu 1 czerwca do Sanktuarium św. Jana Pawła II oraz Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie, poprzez duchowe przygotowanie do sakramentu bierzmowania, modlitwę oraz poznanie miejsc związanych z Patronami tych dni.

Pielgrzymowanie nasze rozpoczęliśmy od Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie, gdzie na początek zostaliśmy zapoznani przez oprowadzającego nas księdza z historią tego miejsca oraz zwiedziliśmy Kościół Dolny gdzie znajduje się Relikwiarz krwi św. Jana Pawła II, którą lekarze z rzymskiej kliniki Gemelli przekazali osobistemu sekretarzowi Papieża kard. Stanisławowi Dziwiszowi i umieszczony jest wewnątrz marmurowego ołtarza znajdującego się pośrodku ośmiobocznej świątyni. Ich ściany zdobią obrazy przedstawiające wizyty Ojca Świętego w sanktuariach maryjnych całego świata.

Po zwiedzeniu Kościoła Dolnego udaliśmy się do Kościoła Górnego, gdzie poznaliśmy autora dekoracji mozaikowych (o. Marko Ivana Rupnika SJ uznanego w świecie artysty słoweńskiego pochodzenia) i sceny biblijne mozaik znajdujących się na ścianach świątyni. Do świątyni prowadzą odlane z brązu drzwi przedstawiające postać św. Jana Pawła II, któremu towarzyszą święci i błogosławieni wyniesieni przez Niego na ołtarze. Po wejściu do świątyni w nawie bocznej w szklanej gablocie znajduje się naznaczona krwią sutanna,
w którą święty Jan Paweł II ubrany był 13 maja 1981 r. podczas zamachu na Jego życie.

O godzinie 10.00 wspólnie modliliśmy się uczestnicząc w Eucharystii, po której udaliśmy się na wystawę "Kim jest Człowiek z Całunu?". Przez prawie godzinę wsłuchiwaliśmy się w opowiadanie o wyjątkowym płótnie, które w bardzo obrazowy
i ciekawy sposób przybliżył nam przewodnik. Niemniej ciekawe było zwiedzanie Muzeum Archidiecezjalne świętego Jana Pawła II, gdzie mogliśmy zobaczyć wiele pamiątek związanych z naszym papieżem, zwłaszcza tych przekazanych z innych krajów.

Kolejnym punktem naszej pielgrzymki było Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, do którego przeszliśmy pieszo słuchając przy okazji informacji o życiu św. Faustyny i św. Jana Pawła II. Docierając na miejsce udaliśmy się do Kaplicy Klasztornej, gdzie zobaczyliśmy obraz Jezusa Miłosiernego i uczciliśmy relikwie św. Faustyny Kowalskiej a następnie zwiedziliśmy kaplice dolne oraz Sanktuarium, gdzie wspólnie modliliśmy się o potrzebna łaski dla nas i całego świata odmawiając o godz. 15.00 Koronkę do Miłosierdzia Bożego.

Mam nadzieję, że spotkanie z tak wyjątkowymi świętymi oraz miejscami z nimi związanymi pogłębiło naszą wiarę i pomogło w przygotowaniu do sakramentu bierzmowania, a także zachęciło do głębokiego przeżycia zbliżających się światowych dni młodzieży.

Dziękując wszystkim za udział, szczególne podziękowanie kieruje do ks. Macieja Medesa i Pani Anny Frosztęgi, którzy znaleźli czas, aby pomóc nam poznać te wyjątkowe miejsca, tak bliskie a czasami mało znane.