Szkoła Podstawowa nr 2
imienia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Sułkowicach

wycieczka do Warszawy

WYCIECZKA DO WARSZAWY

7 maja 2018 roku odbyła się wycieczka do Warszawy, w której wzięły udział trzy klasy gimnazjalne: III a, III b i III d. Pierwszego dnia mieliśmy okazję zwiedzić ogrody w Wilanowie i siedzibę króla Jana III Sobieskiego.Oczarowały nas niesamowite kwieciste kompozycje i światowej sławy zabytki, o których nieraz słyszeliśmy na lekcjach historii. jak np. Kolejnym miejscem, do którego się udaliśmy był Pałac Kultury i Nauki. Po zapoznaniu się z jego historią, z zapartym tchem podziwialiśmy niesamowitą panoramę Warszawy. Później, znaleźliśmy się na terenie starego getta, a stamtąd pojechaliśmy już prosto do hotelu, tym samym kończąc pierwszy dzień warszawskiej przygody.

Drugiego dnia wstaliśmy o świcie, aby nie tracić ani minuty i zaraz po śniadaniu ruszyliśmy do Centrum Nauki" Kopernik", gdzie mogliśmy przeżyć przetestować ekscytujące doświadczenia fizyczne i szukać mogliśmy wreszcie poznać odpowiedzi na pytania, na które rzekomo ich nie ma. Następnie udaliśmy się na dach Biblioteki Uniwersyteckiej, aby podziwiać tamtejsze ogrody. Później czekał nas spacer po Starówce m.in. ulicą Bazyliszka i podziwianie pomnika Syrenki Warszawskiej. Piechotą dotarliśmy się do Zamku Królewskiego, gdzie onieśmieliły nas obrazy mistrza Matejki, na które do tej pory spoglądaliśmy tylko w podręcznikach. Kolejnym punktem w zwiedzaniu były pomniki Małego Powstańca, Smoleński i Grób Nieznanego Żołnierza. Ostatnim punktem naszego planu była wizyta na Stadionie Narodowym, czym zachwyceni byli wszyscy fani sportu.

Trzeci i równocześnie ostatni dzień w Warszawie spędziliśmy we wzruszającym i refleksyjnym miejscu jakim jest Muzeum Powstania Warszawskiego. Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, skąd ruszyliśmy w drogę powrotną.

Jestem pewna, że wszyscy uczestnicy będą miło wspominać atrakcje Warszawy. Może kiedyś zdecydują się do niej powrócić?